duminică, 3 martie 2013
CUM SA (NU) ITI RATEZI CARIERA PE FACEBOOK SI TWITTER
NE PLACE SAU NU, media sociala reprezinta astazi coloana vertebrala, nu doar a Internetului, ci si a marketingului. Miliarde de oameni folosesc site-uri ca Facebook, Twitter, Google+, Instagram sau Pinterest, pentru a-si exprima opiniile, a-si impartasi experientele (prin text, foto, video) sau a-si urmari idolii si brandurile preferate. Asa cum fiecare site care aspira la proeminenta implementeaza butoane sociale (Share, Like etc.) pentru a le oferi vizitatorilor posibilitatea de a distribui continutul, ducand astfel vorba mai departe, tot astfel notorietatea unui eveniment sau a unui sportiv (fie el VIP sau aspirant) se construieste, in 2013, pe platformele sociale. Cheia succesului, astazi, in sport ca si in marketing, depaseste granitele stramte ale terenului de joc sau ale cladirii de birouri: jocul s-a mutat pe Facebook, pe Twitter, pe YouTube si pe blog. Iar a nu fi (activ) pe ele echivaleaza cu a sta pe banca de rezerve!
EXISTA CATEVA PREJUDECATI legate de retelele sociale. Sigur, incet-incet lucrurile se schimba, trendurile din Vest fiind decisive in acest sens in schimbarea mentalitatii din Romania. Totusi, majoritatea sportivilor nostri fac greseala imensa se considere retelele sociale o pierdere de vreme, ceva ce poate fi neglijat. Altii pur si simplu sunt ignoranti, sau nu au know-how-ul / rabdarea / pasiunea pentru asa ceva. Dar, contrar utilizarii cotidiene, Facebook nu este, in cazul unui sportiv profesionist sau al unei organizatii, locul unde postezi poze cu pisici si update-uri despre ce ai mancat la pranz. In sport, retelele sociale au devenit un instrument absolut vital de promovare - cu cat esti mai urmarit si interactionezi mai mult cu fanii, cu atat "actiunile" iti cresc, iar sansa unei sponsorizari, a unui job in TV sau pur si simplu a unei reputatii mai bune, cu efectele de rigoare, creste. Daca nu esti pasionat de fenomen sau esti prea ocupat pentru media sociala, dar ii recunosti importanta, ca sportiv, club sau federatie, nici o problema - pentru asta suntem aici!
MEDIA SOCIALA ESTE O LAMA CU DOUA TAISURI. Cu totii am auzit sau citit despre sportivi care au intrat in incurcatura dupa un tweet scris la nervi, ori despre un oficial dat afara pentru o remarca stupida, rapid propagata prin media sociala. Problema pe Internet este ca nimic nu este temporar - odata ce ai dat drumul "porumbelului", cei care te urmaresc il vor trimite mai departe cu viteza luminii. Asa ca postarile trebuie sa fie pertinente si responsabile, iar retelele sociale, folosite cu moderatie. De pilda, fotbalistul englez Ashley Cole a fost amendat cu 90.000 de lire dupa ce i-a insultat pe Twitter pe oficialii Federatiei Engleze. Saritoarea greaca Voula Papachristou a fost trimisa acasa, vara trecuta, de la Jocurile Olimpice, din cauza unor tweet-uri rasiste, dand cu piciorul visului de-o viata. Dar exista si exemple pozitive: la 72 de ani, brazilianul Pele si-a facut cont pe Twitter in aprilie 2012, depasind 100.000 de fani in doar cateva ore. El are azi peste 420.000 de sustinatori! Tot de aplaudat sunt si hocheistii Scott Hartnell (The Philadelphia Flyers) si James 'JVR' van Riemsdyk (The Toronto Maple Leafs), care si-au mutat rivalitatea in arena sociala, facand o intrecere in scopuri caritabile.
CE FAC ROMANII? Este clar, sportul romanesc nu constientizeaza inca valoarea deosebita a retelelor sociale. Se fac pasi, insa de cele mai multe ori acestia sunt superficiali. Un sportiv isi poate deschide un cont de Twitter, de pilda, chiar capata cateva mii de fani, dar daca posteaza rar sau deloc, gestul lui este egal cu zero. Numele mari se respecta si in arena virtuala. La noi doar cateva vedete au inteles asta. Un astfel de caz fericit este Sorana Carstea. Jucatoarea de tenis a participat la un reality show in 2011 si tine constant legatura cu fanii ei (din toata lumea) pe facebook si Twitter. Media sociala inseamna implicare. Este exact ca pe terenul de joc: culegi ceea ce semeni, ceea ce dai publicului. Dar, faptul ca suntem inca intr-un stadiu incipient inseamna oportunitati pentru cei care imbratiseaza schimbarea si noul val. Daca esti un sportiv sau o organizatie crea vrea sa foloseasca cu succes retelele sociale, sa isi promoveze imaginea si evenimentele, ELAS GROUP este aici sa te ajute, oferindu-ti consultanta si o strategie sociala menita sa iti creasca notorietatea si profilul comercial. Prin serviciile oferite, firma noastra ajuta sportivii, echipele si federatiile sa castige timp si resurse, sa comunice cu publicul si sa atraga noi aderenti si sponsori.
ROMANI VS. STRAINI
Gabi Balint, expert fotbal Digi Sport
4 fani pe Twitter, 0 tweet-uri, 1606 fani pe Facebook
Gary Lineker, prezentator Match of The Day BBC
1.4 milioane fani pe Twitter, 8317 tweet-uri, 3175 like-uri pe Facebook
FRF
31 fani pe Twitter, 0 tweet-uri, 1709 like-uri pe Facebook (neoficial)
UEFA
205.018 fani pe Twitter, 30.320 tweet-uri, 450.585 like-uri pe Facebook
Sorana Cirstea
21.480 fani pe Twitter, 1223 tweet-uri, 68.787 like-uri pe Facebook
Caroline Wozniacki
469.191 fani pe Twitter, 2304 tweet-uri, 519.992 like-uri pe Facebook
Lucian Bute
12.956 fani pe Twitter, 307 tweet-uri, 262.610 like-uri pe Facebook
Carl Froch
160.593 fani pe Twitter, 1950 tweet-uri, 21.307 like-uri pe Facebook
Steaua
Twitter - 5610 fani pe Twitter (neoficial), 282 tweet-uri, 282 308.082 like-uri pe Facebook
FC Barcelona
8.228.930 fani pe Twitter, 16.025 tweet-uri, 40.680.477 like-uri pe Facebook
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu