Social media a devenit in ultimii ani un instrument
indispensabil pentru cresterea popularitatii unui brand sportiv, fie el
comercial sau individual. Orice sportiv de talie mondiala, sau care aspira la
acest statut, are un cont de Facebook, Twitter, Google+, adesea si Instagram
sau Pinterest. Avantajele pe care le prezinta aceste canale de comunicare sunt
multiple: sportivii pot tine legatura direct cu fanii (al caror numar variaza
intre mii sau zeci de mii si milioane), cu alte cuvinte fara indiscretiile mass
media, isi pot imbunatati imaginea, pot ramane in atentia publicului, si asa
mai departe. Insa, dupa cum se stie, un sportiv, in special unul care a atins
inaltimile faimei, are la dispozitie foarte putin timp. Se punea intrebarea:
cand mai au ragaz si de postat pe retelele sociale, notorii pentru faptul ca
“inghit” o gramada de timp?
Teoretic, patru-cinci tweet-uri pe zi si doua postari pe
Facebook nu inseamna mare lucru. Doar teoretic. Fiindca odata prins in vartejul
social media, va trebui sa le raspunzi followerilor, sa uploadezi poze, cu alte
cuvinte sa fii activ, si mai ales constant. Pe social media, o perioada de
inactivitate sau de postari irelevante pentru fanii tai echivaleaza cu
pierderea sprijinului lor. Acestia trebuie sa se simta bagati in seama, iar
interactiunea sa fie cat se poate de naturala.
Ei bine, cum reusesc celebritatile din sport sa faca fata
social media? Deoarece conturile lor au ceva in plus fata de conturile
utilizatorilor obisnuiti. Mai jos analizam cateva lucruri pe care acestia le
fac cu succes, iar sportivii nostri si starletele din sportul romanesc ar
trebui sa le ia in seama, atunci cand isi contruiesc prezenta sociala pe
Internet.
Programeaza-ti
postarile
Postarile
progamate (via aplicatii ca Buffer) au marele avantaj de a-ti elibera timpul
(cea mai pretioasa, si limitata, resursa pentru un sportiv), tinandu-te in
acelasi timp in legatura cu fanii tai. Sa presupunem ca ai un turneu de tenis
la care participi joi. Cum insa nu vei putea sa trimiti un tweet in ziua
respectiva, poti programa inca de marti unul, cu mesajul “In doua ore am
meciul... Ne vedem acolo!”. Este doar un exemplu. Prin intermediul postarilor
programate iti poti anunta fanii unde esti, ce planuri ai si asa mai departe.
Un alt motiv excelent de a folosi aceasta metoda este ca astfel, nu
plictisesti, iar postarile tale sunt la distanta una de cealalta.
Fii
neutru
Desi
mai exista si sportivi care intra in incurcaturi din cauza postarilor pe
Facebook sau Twitter (padure fara uscaturi nu exista), sportivii de top sunt
neutri - din punct de vedere politic, religios etc. Motivul este simplu: ei nu
vor sa creeze controverse cu un hashtag sau o declaratie care sa faca furori si
sa le afecteze imaginea. Sportivii faimosi sunt constienti ca tot ceea ce scrii
pe Internet, ramane, si ca 5 secunde de “nebunie”, de lucruri scrise la cald,
ii pot costa o cariera. Alta observatie? Sportivii se tin la curent cu
trendurile, si le promoveaza. Niciodata nu strica sa fii in ton cu vremurile,
si cu publicul.
Angajeaza
un redactor
Pentru
ca sportivii de calibru sunt foarte ocupati, dar si foarte constienti de
importanta social media astazi, au gasit o solutie: sa “externalizeze”
responsabilitatile sociale unor redactori / echipe de redactori (in functie de
profilul jucatorului - un Kobe Bryant sau un Leo Messi), care sa se ocupe de
tot - de la fotografiat diversele evenimente la care participa VIP-ul, la
postat propriu-zis. Nimic nu este prea scump daca vrei sa tii legatura cu
comunitatea - gandeste-te ca aceasta investitie initiala va da roade cand vei
ajunge cunoscut. Daca esti sportiv si iti permiti, plateste cuiva specializat o
suma de bani / luna pentru a se ocupa de conturile tale sociale, iar tu
concentreaza-te pe ce stii mai bine sa faci: sa joci.
Distribuie
continut
Social
media este despre distribuirea de continut. Acest continut pleaca mereu de
undeva, fie ca vorbim despre poze haioase, citate care inspira, povesti de
interes. Foarte probabil, nu toti fanii tai au auzit de o anumita stire, iar tu
poti fi cel de la care sa o afle. Postand-o pe Facebook, de pilda, ai generat
content de calitate pentru o audienta noua, sporindu-ti nu doar vizibilitatea,
ci si atractivitatea.
Foloseste
social media pentru a face bine
Sportivii populari sunt modele de comportament. De aceea, n-ar strica sa iti folosesti wall-ul de pe Facebook sau contul de Twitter sa promovezi cauze nobile / evenimente caritabile / strangeri de fonduri (la care iei sau nu iei parte). Influenta sociala trebuie folosita in scopuri pozitive, iar o postare care va fi redistribuita de sute, mii sau zeci de mii de persoane invita atentia mass media si a unei noi legiuni de fani. Sa ne gandim doar la fotbalistul lui Swansea, Angel Rangel, care acum cateva luni a folosit Twitter pentru a ajuta oamenii nevoiasi de pe strazile din orasul galez. Actiunea lui s-a bucurat de o larga sustinere si apreciere. “Nu am vrut sa ma laud cu asta, doar am intrebat daca cineva stie niste adaposturi in oras unde pot duce mancarea pe care cei de la restaurant voiau sa o arunce. Sotia mea a insistat sa nu o faca, pentru ca din ea putema hrani cativa oameni.” Filantropia celor doi a fost cu atat mai laudabila, cu cat fotbalistul din Premier League si jumatatea sa au sfidat viscolul pentru fapta lor buna.
In
concluzie, daca esti un sportiv care vrea sa faca pasul spre celebritate, nu
neglija social media si inspira-te de la cei mai buni! Vedetele din sport nu
sunt mereu modelul de urmat, insa multe dintre ele sunt o industrie manageriata
asa cum trebuie de oameni inteligenti, de la care ai ce invata!
Add
Media Access ofera servicii de consultanta si marketing sportiv, fiind
partenerul ideal pentru sportivii, organizatiile sportive si firmele in cautare
de reprezentare profesionista.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu