In
ultimii ani, sportul mondial, ca si societatea in ansamblu, a intrat intr-o
noua era: cea a informatiei. Propagata de retelele sociale, aceasta calatoreste
cu viteza luminii, ceea ce creeaza multiple avantaje, dar si dezavantaje pentru
sportivi. Astazi, un anonim care il invinge pe - sa spunem - Roger Federer
poate deveni peste noapte o vedeta mondiala, iar videoclipul unei reusite
senzationale, oricare ar fi sportul, ajunge “viral” in doar cateva ore, gratie
audientei imense oferite de comunitati ca Facebook sau Twitter.
V-am
vorbit despre avantaje - sa vorbim insa si despre pericolele care vin la pachet
cu aceasta libertate si oportunitatile aparent nelimitate de care se bucura
sportivul, dar si cluburile secolului XXI. Ei bine, lasata nesupravegheata, sau
gestionata gresit, libertatea de exprimare poate afecta grav sau chiar distruge
o cariera promitatoare, reflectand cuvintele lui Warren Buffet, care spunea ca “iti
trebuie 20 de ani sa iti cladesti o cariera, si 5 minute sa o distrugi.”
Cel
mai recent exemplu in acest sens il reprezinta fotbalistul Mario Balotelli, de
la Liverpool, care a
fost suspendat un meci, amendat cu 25.000 de lire sterline si va trebui sa
urmeze un curs de educatie, dupa o postare aparent rasista pe Instagram (vezi
foto). Autoritatile (fotbalistice) engleze au actionat rapid, iar Balotelli
si-a prejudiciat astfel atat clubul, cat si imaginea deja patata de diverse
alte controverse.
Fie
si doar din acest exemplu, ar trebui sa fie clar ca, in sportul profesionist,
nimic nu trebuie lasat la voia intamplarii. Un exemplu de management perfect -
sau care tinde catre perfectiune - este Liga Campionilor, competitie care se
desfasoara sub egida UEFA (Uniunea Europeana de Fotbal Asociatie). Pentru a
preveni orice inadvertenta, forul de la Nyon a impus cluburilor participante un
format extrem de riguros, in care totul este planificat pana la cel mai mic
detaliu. Sponsorship-ul este strict reglementat, iar transmisiile TV se supun framework-ului
UEFA, aceasta fiind cea care filmeaza si furnizeaza content-ul video
(corespunzator “ambalat”) televiziunilor care au cumparat drepturile TV,
formatul emisiunilor, al rezumatelor meciurilor etc. Efectele nu au intarziat
sa apara: un brand extrem de recognosicibil, reputat, care genereaza anual
venituri de miliarde de euro.
Discutam
la un moment dat cu un prieten, profesor de economie, care imi spunea ca - in
functie, evident, de cultura fiecaruia - intre un produs de calitate inferioara
(de pilda, campionatul romanesc Liga I) si unul de calitate superioara (Premier
League sau Liga Campionilor), vei alege cel mai probabil a doua varianta. Iata
de ce, vorba unui avocat specializat pe drept sportiv de la noi, “reprezentantii
presei ar trebui sa fie interesati, alaturi de organele abilitate ale fiecarei
federatii si fiecarui club, de cresterea numarului de fani ai fiecarei echipe.
Cluburile, competitiile, forurile si jucatorii trebuie sprijiniti sa fie
branduri puternice. Va fi tot mai greu sa vinzi informatii despre fotbal daca
acest sport nu se va mai bucura de loialitatea consumatorilor.”
Un
brand puternic se construieste cu responsabilitate. Dar si cu constiinta
faptului ca a face sport, astazi, inseamna a fi super-profesionist.
Super-profesionist in pregatire - si aici intervin propria motivatie si aportul
antrenorilor. Dar si super-profesionist in comunicare - si aici intervenim noi,
specialistii in content management: Sports Net Management.
Realitatea
ne arata ca federatiile sportive, cluburile si sportivii romani au nevoie
imperativa de specialisti in marketing sportiv. Ca filosofia “merge si-asa”
si articolele scrise despre un sportiv fara nici un fel de cenzura, sau “la un
sprit”, ii fac rau acestuia.
Daca esti sportiv si vrei sa detii controlul auspra stirilor
care se difuzeaza in media despre tine...
Daca vrei sa iti manageriezi cum trebuie reputatia...
Daca vrei sa fii cel care controleaza materialele video,
imaginile si textele care te definesc in spatiul virtual, si nu numai...
Sports
Net Management este aici sa te ajute.
Apeleaza
la specialistii in marketing sportiv si content management - pana nu
este prea tarziu!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu