marți, 7 august 2012

Cele mai interesante campanii de marketing sportiv


O campanie de marketing sportiv bine făcută înseamnă mai mult decât vânzări sporite. Înseamnă întipărirea unui brand în conştiinţa consumatorului de sport, a suporterului, fie că acesta este amator de fotbal, baschet, tenis ş.a.m.d. De aceea, pentru că marketingul zilelor noastre este adesea agresiv, o campanie creativă, care să îi dea fanului un sentiment de valoare şi de interactivitate, aduce mari beneficii, atât brandului care se promovează, cât şi publicului. Marketingul nu trebuie să fie agresiv, dacă ştie să fie inteligent şi distractiv. Şi există campanii de marketing sportiv care dovedesc acest lucru.

Vrem să vă întrebăm ceva: Ce aţi spune dacă aţi vedea-o pe Sandra Izbaşa, proaspăt medaliată cu aur la Jocurile Olimpice, livrându-vă pizza într-o seară de vineri? Cu siguranţă că nu v-ar veni să credeţi şi aţi rămâne perplecşi în pragul uşii. Ei bine, asta li s-a întâmplat luna trecută unor brazilieni atunci când s-au trezit că băiatul care făcea livrările era nimeni altul decât... Pele! Surpriza, la care a lucrat o armată de oameni, a fost opera departamentului de marketing al clubului Santos, care a apelat la legendarul jucător, ajuns la 71 de ani,  pentru una dintre campaniile derulate.

Cel mai bun fotbalist din istorie (după unii) şi-a luat rolul în serios şi s-a îmbrăcat în uniforma unei pizzerii locale, făcând livrări timp de o noapte unor clienţi care nu bănuiau nimic. Pele a preluat şi comenzi, dar a şi făcut o pizza înainte să plece la drum. Rezultatele s-au văzut imediat: publicul a reacţionat extrem de favorabil (oaspetele de vază fiind invitat în case şi solicitat pentru fotografii), Santos şi pizzeria au câştigat notorietate, iar campania a fost foarte mediatizată, nu doar în Ţara Cafelei ci şi pe glob, graţie Internetului. Făcând o glumă, deloc rău pentru un bătrânel de 71 de ani, triplu campion mondial, să facă un bacşiş pe criza asta...

Astfel de campanii creative de marketing sportiv, dintre care unele costă chiar milioane de dolari, sunt o normă în Occident. La ele lucrează foarte mulţi specialişti, iar produsul final aduce beneficii atât brandului cât şi sportivului. Unele campanii sunt geniale, altele şochează sau poate dezamăgesc, dar ceea ce au în comun este că fac publicul să comenteze şi îi trezesc emoţiile. Iar de aici până la a cumpăra un produs afiliat sau a urmări o anumită echipă este doar un pas şi o alegere – de cele mai multe ori – iraţională – făcută sub influenţa unei campanii de marketing sportiv. Este ceea ce lipseşte pe piaţa sportului din România – un domeniu în care firma noastră vă oferă expertiza şi ideile necesare.

Mai jos vă prezentăm alte câteva campanii cu impact  la public:

LeBron James şi Kobe Bryant - Most Valuable Puppets (Nike)

Cei mai buni jucători de baschet ai planetei în rol de păpuşi Muppets.


Înscrie la pisoar (ESPN Brazilia)

Postul de sport ESPN şi-a concentrat atenţia pe publicul său masculin, printr-o reclamă ingenioasă şi greu de ignorat,  făcută în baruri şi restaurante.

Tiger Woods – Ghost Dad (Nike)

Reclama îl prezintă pe Tiger Woods, revenit după scandalul sexual în care a fost implicat, luat la rost de tatăl lui... mort.



Iubeşte-ţi bicicleta (Marea Britanie)

O campania outdoor care promova ciclismul, sub titlul: Banda celor rapizi / Banda celor graşi, cu mesajul: „Arde calorii, economiseşte bani, ajungi la timp.”

Cartonaş galben (Monster.com)

Nu doar brandurile asociate cu sportul îl pot folosi pentru a „agăţa” public, fapt dovedit de site-ul de joburi Monster.com. În campania lor,  intitulată „Sătul de slujba ta?”, un arbitru împărţea trecătorilor cartonaşe galbene (de fapt, flyere care îi invitau să îşi caute alt job).

Cutia de pantofi stadion (Nike)


Celebrul producător de echipament sportiv a creat cutii de încălţăminte care imită un stadion de fotbal.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu