Vi-l amintiti probabil pentru golurile marcate la Barcelona, Real Madrid si nationala de fotbal a Braziliei, si pentru zambetul sau larg si strungareata care i-au adus porecla de "Dintosul". Insa nu v-ati fi imaginat niciodata ca Ronaldo, jucatorul despre care rautaciosii spuneau in timpul carierei ca nu a citit nici o carte, se va apuca de... studiat. Iata insa ca incredibilul s-a intamplat, iar petrecaretul brazilian, care este si imaginea Cupei Mondiale din 2014, din Tara Cafelei, s-a decis ca este timpul sa se puna cu burta... pe carte!
Astfel, potrivit The Guardian, cel mai prolific marcator din istoria Cupei Mondiale, ajuns acum la 36 de ani, va petrece din februarie cateva luni la Londra, pentru a studia marketingul si publicitatea la reputata firma WPP, condusa de Sir Martin Sorrell. Ronaldo s-a retras din fotbal in vara lui 2011, intr-un amical contra Romaniei.
"In ultimii 18 ani nu am studiat mai deloc.", a recunoscut candid Ronaldo pentru ziarul brazilian Meio & Mensagem. "Simt o mare nevoie sa fiu iar elev. Am invatat mult in viata, calatorind, traind in strainatate, la scoala vietii. Insa trebuie sa ma implic in ceva. Va fi perfect sa invat de la Martin Sorrell. Nu il voi lasa in pace, ii voi pune intrebari toata ziua, ca un atacant veritabil. Va fi nevoit sa imi spuna totul.", a mai spus Ronaldo, considerat unul dintre cei mai buni jucatori din istoria fotbalului si - atentie - patronul unei echipe de curse (A1 Team Brazil) alaturi de compatriotul sau Emerson Fittipaldi!
Are o firma de marketing sportiv
Paradoxal si sugestiv pentru Ronaldo este ca acesta se apuca de studiat marketingul sportiv in conditiile in care in 2010 a fondat la Sao Paulo chiar o firma de... marketing sportiv, denumita 9ine, aluzie la numarul sau de pe tricou. Legatura cu WPP este ca britanicii au investit in afacerea lui Ronaldo, iar Sorrell nu a facut-o intamplator, ci pentru a specula brandul global numit Ronaldo. Afaceristul de 67 de ani a anuntat ca Dintosul "va juca pentru WPP". Doi ani mai tarziu, predictia se adevereste.
Boss-ul WPP, cunoscut pentru pasiunea lui pentru cricket, nu a oferit insa detalii despre ceea ce va face exact Ronaldo ca "intern", la Londra. "Avem o legatura de doi ani. Este un coleg si un sfatuitor in ce priveste Cupa Mondiala din Brazilia si Jocurile Olimpice de la Rio. Va veni la Londra, avem o companie impreuna si cred ca vom lucra la asta."
Evident, initiativa lui Ronaldo, care luna trecuta s-a despartit de sotia lui, starneste zambete pe tot mapamondul. Insa PR-ul 9ine si purtatorul de cuvant al lui "Il Fenomeno", Renato Pezzoti, sustine ca lucrurile sunt cat se poate de serioase, mai trebuind sa fie puse la punct doar detaliile sederii brazilianului in Marea Britanie. "Va petrece in Insula trei, patru, cinci luni, in urmatorii doi ani. Ronaldo vrea sa stea cateva luni la Londra in acest an."
A inotat cu rechinii
Ironizat adesea pentru greutatea sa rusinoasa pentru un atlet, Ronaldo este insa departe de a fi needucat sau neinitiat in lumea de rechini a marketingului sportiv. Ca jucator, a castigat tot ce se putea castiga si a avut contracte de zeci de milioane de dolari cu cele mai reputate firme din lume. De notorietate a ramas un episod cu Nike, petrecut in 2006. Atunci, cu prilejul Cupei Mondiale din Germania, producatorul de echipament sportiv realizase o reclama care il omagia pe Ronaldo. Numai ca, acesta a avut o prestatie jenanta in meciul de debut contra Croatiei, ceea ce i-a determinat pe conducatorii Nike sa aiba indoieli asupra oportunitatii difuzarii clipului la TV. Insa "Dintosul" a avut ultimul cuvant. O prestatie excelenta, cu o dubla impotriva Japoniei, l-a readus in postura de favorit al publicului - si directorilor de la Nike - iar reclama a fost pana la urma difuzata. Ronaldo a devenit cel mai prolific marcator din istoria Cupei Mondiale, cu 15 goluri.
Ce au de invatat romanii
"Grasanul", incultul si nimfomanul Ronaldo revenind pe bancile scolii, nu este doar o stire senzationala. Dimpotriva, ea trebuie sa fie o lectie pentru toti sportivii romani, care trebuie sa isi cantareasca bine optiunile, atat in timpul carierei cat mai ales dupa aceasta., si sa inteleaga nevoia de a se diversifica Sigur, ritmul ametitor in care se desfasoara lucrurile pe durata carierei sportive, mai ales in cazul sportivilor nostri de top, poate fi un alibi. Dar ceea ce se intampla in Occident ne arata ca educatia este primordiala pentru un atlet. Un alt fotbalist, olandezul Arjen Robben, care castiga peste 6 milioane de euro anual la Bayern Munchen, a marturisit ca isi face studiile universitare pentru ca "fotbalul este nesigur, o fractura imi poate pune punct carierei si vreau sa am un viitor." Aceasta este mentalitatea la care trebuie sa ajunga si sportivii nostri, iar firma noastra le poate oferi consilierea - si reprezentarea - de care au nevoie pentru a face pasul de la (fosta) glorie sportiva, la personalitate relevanta si apreciata, nu doar in sport, ci si in media si in spatiul public.
:)) ce inseamna sa ai contacte (sau sa ai un brand care sa poata fi exploatat): de la zero la WPP :))De abia isi fac loc cei de la ESSEC sau de la LSE acolo si Ronaldo intra "din primul minut". Great! :))
RăspundețiȘtergere