sâmbătă, 20 aprilie 2013

10 motive pentru succesul BRD Nastase Tiriac Trophy in Romania


A 18-a editie a turneului BRD Nastase Tiriac Trophy (20-28 aprilie, Bucuresti) readuce tenisul de calitate in Romania, prilej pentru noi sa analizam cat de importanta este aceasta competitie nu doar pentru sportul alb autohton, ci si pentru sport in genere si pentru marketingul sportiv romanesc. Cum se explica longevitatea si succesul ei?

Intr-o tara care consuma fotbal pe paine, mentinerea in viata a altor sporturi de traditie reprezinta o misiune delicata nu doar pentru organizatorii de evenimente si oficialii implicati, ci si pentru sponsorii care isi asuma riscul de a investi in alternative si nu in varianta cea mai sigura. Este si cazul BRD Nastase Tiriac Trophy, care se incapataneaza sa supravietuiasca si sa sfideze crizele, ajungand in acest an la cea de-a 18-a editie. Este in acelasi timp o editie aniversara, dedicata celui mai flamboaiant jucator de tenis pe care l-a dat tara noastra: inimitabilul Ilie Nastase, la 40 de ani dupa ce "Nasty" devenea primul lider mondial din istorie. Este asadar o sarbatoare a tenisului, si una dedicata marilor nostri campioni, si ceva mai bine de o saptamana in care iubitorii tenisului se vor delecta cu confruntari spectaculoase pe zgura de la Arenele BNR.

In continuare, vom incerca sa disecam secretele succesului acestui turneu emblematic pentru sportul nostru, cele care fac ca dupa aproape doua decenii, povestea BRD Nastase Tiriac Trophy sa scrie in continuare file de istorie.

1. Traditie
 Turneul de la Bucuresti este locul in care s-au perindat de-a lungul vremii unele dintre cele mai mari nume ale tenisului mondial. De la Goran Ivanisevici la Thomas Muster, Carlos Moya si David Ferrer, marii campioni au fost prezenti an de an la Bucuresti, creand o identitate a competitiei. Marketingul a fost si el, si ramane, unul inspirat, fiind un mix intre "importurile de valoare" si valorile noastre, fie ca vorbim de Ilie Nastase, Ion Tiriac, Andrei Pavel, Victor Hanescu sau Horia Tecau, cei care au facut sa se vorbeasca despre Romania in lume.

2. Continuitate
 Din 1993 si pana in prezent s-au succedat multe guverne si perioade nefaste. Insa ceea ce da valoarea unui individ dar si a unei competitii este anduranta, este continuitatea. Chiar si trecand printr-un rebranding (de la BCR la BRD), turneul bucurestean a mers mai departe, gasind mereu resursele necesare pentru a oferi publicului doza de tenis la cel mai inalt nivel. "Vinovati" sunt simtul afacerilor al lui Ion Tiriac si pasiunea lui Ilie Nastase. 

3. Adaptabilitate
 In tenis, a te adapta la rigorile suprafetei de joc si la stilul adversarului este cheia succesului. Turneul BRD Nastase Tiriac Trophy a respectat aceasta filosofie. Un exemplu in acest sens este faptul ca, de anul trecut, competitia se organizeaza in primavara, dupa ce anterior avea loc in septembrie. Pare un "tweak" mic, insa unul care a facut o diferenta mare pentru amatorii de tenis - si de soare. In plus, turneul desfasurat in "Micul Paris" reprezinta repetitia perfecta pentru tenismenii care vor evolua la vara pe zgura de la Roland Garros.

4. Turneul-fanion al Romaniei si Europei de Sud-Est
 BRD Nastase Tiriac Trophy a intrat in constiinta publicului romanesc drept cel mai important turneu de tenis organizat pe aceste meleaguri - si pe buna dreptate. Este singurul eveniment ATP World Tour 250 din Europa de Sud-Est, dotat cu premii in valoare totala de 410.200 de euro. Fara exagerare, se poate spune ca BRD Nastase Tiriac Trophy tine steagul sus si ne pune pe harta tenisului bun continental.

5. Competitivitate
 La Bucuresti nu doar se joaca tenis, se joaca tenis la standarde inalte, cu jucatori din top 100 mondial! Printre favoritii din acest an se numara Gilles Simon (numarul 13 ATP), Andreas Seppi (18), Florian Mayer (30) si Mikhail Youzhny (27). Nu lipsesc insa nici cei mai buni jucatori romani ai momentului, este vorba despre Victor Hanescu (57) si Horia Tecau.

6. Expunere
 Organizatorii BRD Nastase Tiriac Trophy au stiut de fiecare data sa fie in centrul atentiei, succesul competitiei nefiind intamplare, ci planificat cu migala cu luni inaintea debutului. Relatia cu partenerii media, sponsorii si educatia facuta publicului larg an de an au asigurat competitiei o expunere de invidiat. Turneul a devenit un brand in sine, iar asocierea cu sponsori de calibru ca BRD, Enel, Vodafone, Corona, Howard Johnson, dar si parteneri precum DigiSport si Gazeta Sporturilor, nu a putut decat sa ii sporeasca notorietatea.

7. Strategia sociala
BRD Nastase Tiriac Trophy nu uita ca suntem in 2013 si este prezent pe toate marile retele sociale, asa cum ne-am astepta de la un turneu care se respecta. Vorbim de Facebook, Twitter, Google+, dar si de YouTube, unde publicul poate urmari materiale video si fi la curent cu ultimele noutati. Toate acestea sunt canale esentiale, in zilele noastre, pentru reusita unei competitii sportive vibrante, si ne bucuram ca organizatorii sunt constienti de acest lucru.

8. Deschidere la nou
Legat de punctele 3 si 7, BRD Nastase Tiriac Trophy se remarca printr-o echipa deschisa la nou, "open-minded" cum ar spune englezii, si cu un "forward-thinking" care nu poate decat sa anunte lucruri bune pentru viitor. De altfel, tenisul este unul dintre sporturile in care este vital sa iti planifici urmatoarea lovitura.

9. Implicare in comunitate
Tenisul aduce oamenii aproape, iar BRD Nastase Tiriac Trophy nu a uitat asta niciodata. Evenimentul de la Arenele BNR este locul ideal pentru o zi cu prietenii si familia, iar organizatorii promit, ca in fiecare an, evenimente speciale. Intre meciuri, in "Tennis Village" poti savura o cafea sau poti sa te distrezi, nevoile fanilor fiind satisfacute.

Dar implicarea in comunitate a BRD Nastase Tiriac Trophy merge mai departe. Sa nu uitam ca acum doi ani, Nadia Comaneci, Ilie Nastase si Andrei Pavel au vizitat spitalul de copii Marie Curie, renovat printr-o donatie a sponsorului Enel, impartindu-le celor mici jucarii si, mai important, speranta.

Continuand pe aceeasi linie, in acest an, intrarea este libera pentru publicul larg in perioada 20-21 aprilie, iar copiii cu varsta prescolara, elevii, studentii si pensionarii beneficiaza de acces liber si intre 22-25 aprilie, in limita a 1500 de intrari pe zi.


10. Entertainment
Succesul unei competitii sportive este dat de adrenalina pe care o produce, de emotiile create, de la drama la distractie. Acestea nu vor lipsi nici in 2013, iar regalul de tenis va include in plus, asa cum este deja traditional, un meci demonstrativ de exceptie, avandu-i ca protagonisti pe Ilie Nastase, Adriano Panatta, Andrei Pavel si Mansour Bahrami (sambata, 27 aprilie, orele 18:00).

Asadar, o groaza de motive pentru succesul uneia dintre cele mai emblematice si mai longevive competitii din Romania. Let the games begin!

BRD Nastase Tiriac Trophy

Cand?
20-28 aprilie

Unde?
Arenele BNR

Site oficial


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu