A 18-a editie a turneului BRD Nastase Tiriac Trophy (20-28 aprilie,
Bucuresti) readuce tenisul de calitate in Romania, prilej pentru noi sa
analizam cat de importanta este aceasta competitie nu doar pentru sportul alb
autohton, ci si pentru sport in genere si pentru marketingul sportiv romanesc.
Cum se explica longevitatea si succesul ei?
Intr-o tara care consuma fotbal pe paine, mentinerea in viata a
altor sporturi de traditie reprezinta o misiune delicata nu doar pentru
organizatorii de evenimente si oficialii implicati, ci si pentru sponsorii care
isi asuma riscul de a investi in alternative si nu in varianta cea mai sigura.
Este si cazul BRD Nastase Tiriac Trophy, care se incapataneaza sa supravietuiasca
si sa sfideze crizele, ajungand in acest an la cea de-a 18-a editie. Este in
acelasi timp o editie aniversara, dedicata celui mai flamboaiant jucator de
tenis pe care l-a dat tara noastra: inimitabilul Ilie Nastase, la 40 de ani
dupa ce "Nasty" devenea primul lider mondial din istorie. Este asadar
o sarbatoare a tenisului, si una dedicata marilor nostri campioni, si ceva mai
bine de o saptamana in care iubitorii tenisului se vor delecta cu confruntari
spectaculoase pe zgura de la Arenele BNR.
In continuare, vom incerca sa disecam secretele succesului acestui
turneu emblematic pentru sportul nostru, cele care fac ca dupa aproape doua
decenii, povestea BRD Nastase Tiriac Trophy sa scrie in continuare file de
istorie.
1. Traditie
Turneul de la Bucuresti este locul in care s-au perindat de-a lungul
vremii unele dintre cele mai mari nume ale tenisului mondial. De la Goran
Ivanisevici la Thomas Muster, Carlos Moya si David Ferrer, marii campioni au
fost prezenti an de an la Bucuresti, creand o identitate a competitiei.
Marketingul a fost si el, si ramane, unul inspirat, fiind un mix intre
"importurile de valoare" si valorile noastre, fie ca vorbim de Ilie
Nastase, Ion Tiriac, Andrei Pavel, Victor Hanescu sau Horia Tecau, cei care au facut sa
se vorbeasca despre Romania in lume.
2. Continuitate
Din 1993 si pana in prezent s-au succedat multe guverne si perioade
nefaste. Insa ceea ce da valoarea unui individ dar si a unei competitii este
anduranta, este continuitatea. Chiar si trecand printr-un rebranding (de la BCR
la BRD), turneul bucurestean a mers mai departe, gasind mereu resursele
necesare pentru a oferi publicului doza de tenis la cel mai inalt nivel.
"Vinovati" sunt simtul afacerilor al lui Ion Tiriac si pasiunea lui
Ilie Nastase.
3. Adaptabilitate
In tenis, a te adapta la rigorile suprafetei de joc si la stilul
adversarului este cheia succesului. Turneul BRD Nastase Tiriac Trophy a
respectat aceasta filosofie. Un exemplu in acest sens este faptul ca, de anul
trecut, competitia se organizeaza in primavara, dupa ce anterior avea loc in
septembrie. Pare un "tweak" mic, insa unul care a facut o diferenta
mare pentru amatorii de tenis - si de soare. In plus, turneul desfasurat in
"Micul Paris" reprezinta repetitia perfecta pentru tenismenii care vor
evolua la vara pe zgura de la Roland Garros.
4.
Turneul-fanion al Romaniei si Europei de Sud-Est
BRD Nastase Tiriac Trophy a intrat in constiinta
publicului romanesc drept cel mai important turneu de tenis organizat pe aceste
meleaguri - si pe buna dreptate. Este singurul
eveniment ATP World Tour 250 din Europa de Sud-Est, dotat cu premii in valoare
totala de 410.200 de euro. Fara
exagerare, se poate spune ca BRD Nastase Tiriac Trophy tine
steagul sus si ne pune pe harta
tenisului bun continental.
5. Competitivitate
La Bucuresti nu doar se joaca tenis, se joaca tenis la standarde
inalte, cu jucatori din top 100 mondial! Printre favoritii din acest an se
numara Gilles Simon (numarul 13 ATP), Andreas Seppi (18), Florian Mayer (30) si
Mikhail Youzhny (27). Nu lipsesc insa nici cei mai buni jucatori romani ai
momentului, este vorba despre Victor Hanescu (57) si Horia Tecau.
6. Expunere
Organizatorii BRD Nastase Tiriac Trophy au stiut de fiecare data sa
fie in centrul atentiei, succesul competitiei nefiind intamplare, ci planificat
cu migala cu luni inaintea debutului. Relatia cu partenerii media, sponsorii si
educatia facuta publicului larg an de an au asigurat competitiei o expunere de
invidiat. Turneul a devenit un brand in sine, iar asocierea cu sponsori de
calibru ca BRD, Enel, Vodafone, Corona, Howard Johnson, dar si parteneri precum
DigiSport si Gazeta Sporturilor, nu a putut decat sa ii sporeasca notorietatea.
7. Strategia
sociala
BRD Nastase Tiriac Trophy nu uita ca suntem in 2013 si este prezent
pe toate marile retele sociale, asa cum ne-am astepta de la un turneu care se
respecta. Vorbim de Facebook, Twitter, Google+, dar si de YouTube, unde
publicul poate urmari materiale video si fi la curent cu ultimele noutati.
Toate acestea sunt canale esentiale, in zilele noastre, pentru reusita unei
competitii sportive vibrante, si ne bucuram ca organizatorii sunt constienti de
acest lucru.
8. Deschidere la nou
Legat de punctele 3 si 7, BRD Nastase Tiriac Trophy se remarca
printr-o echipa deschisa la nou, "open-minded" cum ar spune englezii,
si cu un "forward-thinking" care nu poate decat sa anunte lucruri
bune pentru viitor. De altfel, tenisul este unul dintre sporturile in care este
vital sa iti planifici urmatoarea lovitura.
9. Implicare in comunitate
Tenisul aduce oamenii aproape, iar BRD Nastase Tiriac Trophy nu a
uitat asta niciodata. Evenimentul de la Arenele BNR este locul ideal pentru o
zi cu prietenii si familia, iar organizatorii promit, ca in fiecare an,
evenimente speciale. Intre meciuri, in "Tennis Village" poti savura o
cafea sau poti sa te distrezi, nevoile fanilor fiind satisfacute.
Dar implicarea in comunitate a BRD Nastase Tiriac Trophy merge mai
departe. Sa nu uitam ca acum doi ani, Nadia Comaneci, Ilie Nastase si Andrei
Pavel au vizitat spitalul de copii Marie Curie, renovat printr-o donatie a sponsorului
Enel, impartindu-le celor mici jucarii si, mai important, speranta.
Continuand pe aceeasi linie, in acest an, intrarea este libera
pentru publicul larg in perioada 20-21 aprilie, iar copiii cu varsta
prescolara, elevii, studentii si pensionarii beneficiaza de acces liber si
intre 22-25 aprilie, in limita a 1500 de intrari pe zi.
10. Entertainment
Succesul unei competitii sportive este dat de adrenalina pe care o
produce, de emotiile create, de la drama la distractie. Acestea nu vor lipsi
nici in 2013, iar regalul de tenis va include in plus, asa cum este deja
traditional, un meci demonstrativ de exceptie, avandu-i ca protagonisti pe Ilie
Nastase, Adriano Panatta, Andrei Pavel si Mansour Bahrami (sambata, 27 aprilie,
orele 18:00).
Asadar, o groaza de motive pentru succesul uneia dintre cele mai
emblematice si mai longevive competitii din Romania. Let the games begin!
BRD Nastase Tiriac Trophy
Cand?
20-28 aprilie
Unde?
Arenele BNR
Site oficial
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu