Raliul Deltei, eveniment organizat week-end-ul trecut dupa un hiat
de 20 de ani si de a carui promovare media pe TV s-a ocupat ADD Media Access, a
scos in evidenta impactul major pe care un eveniment sportiv il are asupra unei
comunitati.
Raliul Deltei a renascut din propria cenusa dupa doua decenii. Efortul a
fost unul colectiv, implicand atat autoritatile locale si organizatiile de
promovare turistica din Tulcea si Constanta, cat si reprezentantii mass media
si marii nostri sportivi, precum multiplul campion olimpic Ivan Patzaichin Emulatia produsa de eveniment,
reflectata de cele cateva mii de persoane care au asistat la deschiderea competitiei, a fost una
imbucuratoare. Lumea a venit atat pentru a aduce un omagiu frumusetii Deltei
Dunarii, cat si pentru a admira batalia cailor putere, cu 46 de echipaje
inscrise in concurs. Cele doua superspeciale pe strazile orasului Tulcea n-au facut
decat sa stimuleze imaginatia participantilor, asa cum a facut-o si concursul
de canotci la care au participat pe lacul Casla echipe compuse din autoritatile
tulcene, pilotii de raliu si reprezentantii presei. Cuvantul de ordine a fost
buna dispozitie, care s-a reflectat si in mediatizarea evenimentului, una
excelenta pentru un eveniment de profil.
Intr-un articol publicat in 2004 in New York Times, francezul Michel
Platini, la acea data doar membru in comitetul executiv al UEFA, remarca
euforia pe care o creeaza - intr-o comunitate sau natiune - organizarea unui
eveniment sportiv, indiferent de amploarea lui. "Starea de spirit a unei
comunitati, a unei tari, este incomensurabila.", nota Platini in NYTimes.
"Felul in care ne simtim datorita unui eveniment sportiv nu poate fi nici
ambalat, nici achizitionat, nici masurat, cu toate barometrele si masuratorile
existente. Imensa bucurie si mandrie care te inconjoara literalmente cand mergi
pe strazile orasului tau sau pe ulitele de la tara in timpul acestor evenimente
speciale, sunt dincolo de noi."
Platini avea dreptate. Dupa ce cursa s-a terminat, dupa ce fanii au
plecat acasa, dupa ce organizatorii si partenerii media si-au luat bannerele,
dupa ce televiziunile si-au transmis stirile speciale si reportajele, in urma
Raliului Deltei a ramas un know how, o traditie reinnodata, dar mai ales
mandria de a participa la un eveniment unic pentru Romania. Fiecare joaca un
rol in organizarea unui eveniment sportiv - de la voluntari, la jurnalisti, la
campionii care servesc de model, la omul din fotoliul de acasa care isi ia
cinci minute din timpul sau pretios pentru a vedea "ce nebunie frumoasa au
facut aia in Delta". Fiecare este o rotita vitala pentru ca masinaria sa
creeze un eveniment memorabil.
Un eveniment sportiv inseamna implicare, fie de la fata locului,
fie, de la distanta, printr-un tweet, share sau like. Inseamna solidaritate,
pentru ca barierele dispar cand tinem cu aceeasi echipa, cand suntem din
acelasi oras, cand iubim acelasi drapel. Platini are din nou dreptate: bucuria
pe care ne-o ofera sportul nu se poate contoriza. Exista insa si beneficii mai
palpabile. Oportunitatile pe care un eveniment sportiv le creeaza, de la
parteneriate si locuri de munca, la o infrastructura care ramane ani la rand pe
loc, la turismul cultural si de lux pe care le atrage, sunt nenumarate.
In cuvintele lui Platini, "alaturi de legendele sportive, o
comunitate mobilizata isi creeaza proprii eroi." Si nu numai atat. Un
asemenea eveniment pune locul respectiv pe harta, se bucura de o promovare
excelenta (mai ales daca este facuta de Add Media Access:)), capata expunere si deci creeaza brand awareness.
A venit momentul ca sportul romanesc sa lase in urma lui mai mult
decat cutii de bere.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu